personaje și locuri

 Salutare! 

Aici vă voi prezenta o parte dintre imaginile care îmbogățesc povestirile mele. 

 Ceva mai jos vei găsi explicați o serie de termeni din cartea mea, Islandisia.

Pentru început imagini din Aventurile suboceanice:

Alte locuri și personaje din același ebook: 

Lumea subacvatică

Lumea suboceanică

Auria

Căluții de mare

Cașalot

Blânzii cașaloți

Castelul de Oțel

Castelul de Gheață

Castelul de Oțel

Castelul de Oțel

Vasi și Leo


Vasi și Leo

Dragonul de Fum

Gardianul de Gheață

Atlasul subacvatic

hartă din atlasul subacvatic

hartă din atlasul subacvatic

altă hartă din atlasul subacvatic

Insula Însorită

Uriașa Meduză Neagră

Oaza de Lumină

Oaza de Aur

Termeni, locuri și personaje din universul Islandisiei.

Magii negri  sunt renegați pentru că nu au respectat cele 3 reguli de aur: să facă Bine, să AJUTE, să NU-ȘI PĂRĂSEASCĂ INSULA pe care s-au născut fără acordul înțelepților; au picat la examenul de admitere la Școala de Magie de pe Centuria; cei respinși la această școală au înființat o alta, de magie neagră, pe Insula Neagră din apropierea Centuriei; urmăresc dezordinea și dezechilibrul Islandisiei prin furtul pietrelor prețioase de pe fiecare insulă. 





Westmaria - insulă muntoasă, cu altitudinea maximă de 1501 m. Situată în vestul Arhipelagului Celor Trei Insule. Cuprinde Munții Păduroși cu zăcăminte de fier, nichel, zinc, aur, argint, cuarț. Populată de westmarieni, cca 5.200.000 locuitori.




Estmaria  - insulă din estul Arh. celor Trei Insule, cu relief neted, utilizată agricol. Mănoasă, alimentează estmarienii și westmarienii. Numără peste 5.000.000 locuitori.




Rombia -datele despre Insula din Marea Interioară se limitează la câteva măsurători făcute de primul ucenic, Darian (cca 1200-1205) și de dragonul Gyponi. Are formă romboidală, aproximativ 3 km lungime pe direcția nord-sud și aproximativ 2 km pe direcția est-vest. Relieful predominant muntos, cu înălțimi ce depășesc 1000-1200 metri. În centrul ei se află Lacul fără fund. Se pare că acolo se află poarta de intrare în lumea rombienilor. Prima  încercare de a carta acest ținut a eșuat, căci vulturii negrii se aflau deja sub vraja magilor negri și bătrânul Toress a murit căzând de pe dragon.
Drumul de la țărm până la lac este presărată de primejdii înfiorătoare. În primul rând Urgia vânturilor care te spulberă în câteva momente dacă nu cunoști limbajul eolian. Al doilea Înțelept l-a deslușit și se află consemnat în Cronicile sale. Apoi urmează Paznicii nopții, paznicii vii formați din tufe, arbuști și arbori spinoși care îți taie cale. Sunt imposibil de trecut căci înțepăturile acelor spini sunt otrăvitoare și mulți temerari au sfârșit în dureri groaznice în acel hățiș nocturn. Dar s-a descoperit și pentru acești paznici formula magică: algele argintii. Acestea cresc doar pe latura vestică a Insulei Rombia, la 4-5 m sub apă, pe coralii roz și albaștrii. În preajma acestor corali mișună acele de mare cu înțepături mortale. Sunt foarte greu de evitat, căci la acea adâncime, pe timp de noapte, prin desișul algelor, sunt greu de simțit.   
Intrarea în lac este păzită de Gardienii din rocă dură, conduși de bătrânul Gnais. Ei barează orice tentativă de a te apropia de apa limpede a lacului. Din ochii lor galbeni strălucitori țâșnesc săgeți din rocă topită! Orice încercare de a te feri de ele este sortită eșecului, căci puhoiul de săgeți tot te nimerește! Cu bătrânul Gnais se poate discuta dacă n-are alte ordine de la rombieni. Înțeleptul Vaska Gora povestește despre o discuție de două ore în apropierea pădurii stâncoase. De la el am aflat că magii negrii i-au vrăjit și le-a dat ca sarcină păzirea lacului. Dacă intră cineva în lac, fără voia lui Rombian, stâncile se topesc.  


Lacul fără fund - lac situat pe Muntele Reduth din I-la Rombia. Este poarta de intrare în lumea din adâncuri, lumea subacvatică.



Lumea subacvatică - lumea rombienilor. Aici trăiesc rombienii și multe alte specii acvatice. Toate aceste specii comunică telepatic: balene, delfini, căluți de mare, meduze, corali, pești de tot felul etc. Așezări grandioase există în toate părțile: locuințe, grupate în cartire orizontale, Universitate, Centru Cartografic, căi de comunicații, mine acvatice, plantații de arbori de foc, puncte de control, Palatul, Bibliotecă subacvatică, Arhiva, centrale energetice, ferme acvatice, spitalul, templul etc

Arborele de foc - este un arbore originar din Arhipelagul Celor Trei Insule, înalt, cu ramuri puternice, coroană largă și bogată. Scoarța este de culoare brun-negricioasă, netedă, adăpostind adesea o micro-faună activă (în special fluturi și anumite specii de gândaci). Frunzele sunt digitale, mari, cu 5 perechi de lobi. Înflorește la începutul anului. Fructul este globular și conține o substanță fluorescentă puternică, de unde și denumirea fructelor – globuri de foc. Se utilizează la luminarea interioarele și exterioarele de pe Cele Trei Insule. Fructele își păstrează calitatea de glob de aur pe o perioadă lungă de timp, chiar și desprinse din copac. Se întâlnește mai ales la câmpie și în zonele colinare, pe un sol bogat în calciu.  Cresc în păduri întinse formând așa numitele păduri de foc








Arborele de Foc
Arborele de Fier sau  Arborele Inteligent –este un arbore uriaș care pot atinge vârsta de 5000 de ani, și poate avea o înălțime de peste 1000 de m, un diametru al trunchiului de până la 25 m. Originar din Țara lui Krost, s-a răspândit și pe Țărmurile Apropiate, adus aici de urmașii lui Krost. Sunt specii inteligente de arbori care simt și înțeleg mesajele și gândurile oamenilor. Au rol protector pentru oamenii care locuiesc în ei. Toate așezările din Țărmurile Apropiate și Țara lui Krost sunt suspendate între ramurile acestor copaci. 








Arborele de Fier

Înțelepții – oameni deosebiți, desăvârșiți în urma unei ucenicii de peste 10 ani. Ajung, la finele uceniciei, să stăpânească mai multe arte: magia albă, sunetul vântului, limbajul plantelor, telepatia, telekinezia
Goreh, Înțeleptul un bătrân de 75 de ani care a fost ales Ucenic la 7 ani și care acum este decanul de vârstă în Lumea terestră. Este liderul oamenilor din Cele Trei Insule și cel ce transmite istoria generațiilor viitoare. Este scund și îndesat cu ochii căprui și privire pătrunzătoare. cunoaște multe formule magice cu care apără arhipelagul și locuitorii săi.



Goreh
Algele argintii plante acvatice de culoare argintie care cresc doar în golful Liniștit din estul Insulei Rombia, la 4 m adâncime. Dacă sunt culese la miezul nopții, în ultima zi a anotimpului secetos, au puteri speciale. Cu ajutorul lor poți pătrunde în Lumea subacvatică, poți controla vântul și de asemenea ajută la înțelegerea mesajelor dinspre plante.

Vulturii de de pe Tărâmurile Îndepărtate- prietenii tereștrilor

Delfinii albaștrii - prietenii tereștrilor

rechinii negri- dușmanii tereștrilor; apără Insula Rombia. Noaptea dormn, ziua sunt controloți de magii negri. 

Dragonul Drops - prietenul lui Goreh; vorbește mai multe limbi; nu se poate apropia de apă; nu se poate apropia de apă
arborii universali sau arborii fantastici - (Cedrus Centuria) arbori veșnici care au capacitatea de a înmagazina arhivele celor două castele. nimeni nu știe cum pot fi citite aceste arhive, cu excepția Înțelepților. sunt de dimensiuni impresionante atât la suprafața solului cât și sub sol. în trecutul îndepărtat primii Înțelepți locuiau în scorburile și rădăcinile acestor arbori.
- oferă hrană - ciuperci, dovleci aerieni, fructe de tot felul,
- fructul proaspăt este toxic şi trebuie preparat în diferite moduri pentru a fi utilizat. Este folosit în magia tradiţională şi în medicina centuriană pentru prepararea unor leacuri, iar prin fermentare se obţine o băutură alcoolică, un fel de bere foarte tare.
- toate speciile forestiere cresc pe acest arbore

Arborele tinereții – este un copac mare, capabil de a ajunge la înălțimi de până la 200 m  și 6 m diametrul trunchiului. Este înalt, impunător, cu scoarța netedă, cenușie-albăstruie. El are o durată de viață de la 350 la 500 de ani, deși uneori trăiește până la 1000 de ani. Are muguri fusiformi, ascuțiți, iar frunzele în general ovale. Florile sunt unisexuate monoice. Fructul, numit fructul rar, este renumit pe toată planeta pentru calitățile sale nutritive cu rol de a încetini procesul de îmbătrânire. Înflorirea are loc la sfârșitul anului. Crește în special la deal și munte, dar poate fi întâlnit - sporadic - și la câmpie, mai ales în regiunile nordice ale Țărmurilor Apropiate. În trecut forma o pădure întinsă în toată insula din Țărmurile Apropiate până departe în mica Insulă din SV. Pădurea a fost înglobată de speciile mai mari ale Arborilor e Fier. În anumite regiuni partea centrală a Insulei din Țărmurile Apropiate se păstrează părți din acest codru străvechi.  Fructul se poate consuma în stare naturală sau uscat. Oamenii de aici îl exportă doar în formă uscată, fără sâmburi, pentru a nu ajunge semințele la magii negrii. 




Centuria

Castelul Magilor în vîrf de deal / munte Este castelul unde se formează ucenicii pentru a deveni magi buni sau magi albi. A fost construit de meșterii din Țara lui Krost ajutați de dragoni. materialul: granit albastru. este prevăzut cu cu șant, pod mobil si turnulețe . Plasat strategic in varful unei stânci și la punctul de întâlnire a râurilor Eres și Clamor, castelul a fost  destinat de la început formării magilor. În Evul trecut avea un rol esențial în formarea primilor magi albi. Mai târziu a devenit reședința magilor și model pentru castelele din celelalte ținuturi.



Castelul Magilor
Castelul înțelepților sau Roya’iape o insulă / înconjurat de apă Castelul Roya’ia este un castel încojurat de un șanț de apă în North Rines-Centuria. Numele sau derivă din cuvântul Roya care înseamnă „țară frumoasă”. Numele a fost atribuit de primii înțelepți, ajunși aici in Evul trecut. A fost ridicat de meșterii din Ținuturile Apropiate și dragoni. Aceștia au drenat mlaștinile din împrejurimile castelului. Proprietatea castelului consta intr-o clădire cu multiple turnuri (un tip de turn fortificat), având in fata fermele. Fermele au rol in prezent de laboratoare pentru înțelepți, administrație, bibliotecă și un spațiu pentru schimb de experiemente. 



Castelul Înțelepților

Academia de Magie - școală superioară de magie albă situată pe Insula Centuria care pregătește viitoarele generații de magi buni care au ca scop pacea și liniștea pe planetă. Este condusă de Rectorus, un mag fără vârstă, bun și blând. Academia are un număr limitat și secret de locuri în fiecare an. Absolvenții sunt trimiși pe insulele și țările planetei pentru a asigura echilibrul. Statutul de elev la academie îți oferă privilegiul de a cunoaște cele mai puternice formule magice, de a dobândi puteri nebănuite și de a cunoaște Lumea. Trebuie să devii bun pentru a putea evolua mai departe după absolvire. O parte dintre cei care sunt respinși la admitere, în timpul anului academic sau la examenul de absolvire, au format o comunitate clandestină, a magilor negri, pe Insula Neagră.

prietenul imaginarfiecare Înțelept are unul sau mai multi prieteni imaginari, in funcție de gradul sau de evoluția sa spirituală. Acest prieten este spiritul foștilor înțelepți care au puterea de a se materializa după moarte. Astfel, fiecare Ucenic are câte un prieten imaginar alături de care își definitivează desăvârșirea. Este de un real folos pentru ucenici să ducă la bun sfârșit misiunea pe care o are de îndeplinit.

Țărmurile Apropiate – cele mai apropiate insule de Westmaria. Locuite de poporul lui Rost. Acest popor s-a desprins din neamul lui Krost care a părăsit Țara natală în urmă cu 10 generații cu ajutorul Acvilelor. Aici cresc Fructele Rare sau fructele tinereții. De aceea poporul lui Rost nu îmbătrânește niciodată în ciuda anilor care se scurg. Fructele rare sunt cel mai exportat produs de pe insulă și principalul motiv de atac asupra acestora din partea magilor negri și nu numai. Ca și în Țara lui Krost, specifice sunt peisajele aeriene. Casele și palatele sunt suspendate în Arborii de Fier.

Țara lui Krost – arhipelag format din 4 insule situate în partea SV a planetei. Popor de războinici. În tot acest arhipelag cresc Arborii de fier sau arborii inteligenți. Pe fiecare insulă se află câte un fiu din cei trei ai împăratului Krost. Pe cea mai mare insulă, situată în N, având o formă triunghiulară, se află Insula lui Krost unde se află și Palatul. Aici se exploatează zăcăminte importante de aur și platină, monede de schimb pe toată planeta Debla. Urmează Insula de Fier, cu zăcăminte importante de fier, condusă de fiul cel mare al lui Krost, Tor. Pe Insula de Lemn, trăiește Sor, al doilea născut al lui Krost. Aici este împărăția lemnului căci arborele de fier aici a crescut  prima dată. Poporul lui Sor este iscusit în prelucrarea lemnului. Sunt renumiți pentru mobila, armele și casele din lemn. În SV arhipelagului se întinde o insulă aproape rotundă, Insula Holdelor. Ost, cel mai mic dintre fii lui Krost, conduce un popor de agricultori desăvârșiți. Lucrări de ameliorare a terenurilor, terasări, îndiguiri, irigații etc de toate se observă în peisajul insulei. În tot arhipelagul cresc falnici Arborii de fier și Acvilele care îi păzesc.

Țara lui Vlad arhipelag  situat în partea CN a planetei, format din 5 insule. În centrul arhipelagului se află cea mai mare insulă, restul de 4 ocupă căte unul din colțurile acesteia. Poporul lui Vlad este cel mai dezvoltat tehnic, cultural, științific. Au școli renumite și în alte ținuturi sau insule. Preocupați de noi descoperiri tehnice. Renumiți cartografi și navigatori. Au două șantiere navale de primă clasă. Au descoperit Vasele purificatoare și balonul cu aer cald. Sunt în conflict cu Țara lui Krost, care a răpit-o pe fiica împăratului Vlad. Casele sunt construite din piatră și au un nivel. Puține resurse, motiv pentru care sunt constrânși să caute resurse în ținuturile din apropiere și să descopere noi tehnici. 



Țara lui Vlad
Fructele Rare – fructe ale arborelui lui Rost. Arbore endemic din  Țărmurile Apropiate. Sunt fructe sferice, galbene, suculente, bogate în substanțe nutritive  care încetinesc procesul de îmbătrânire. Se consumă în stare crudă sau uscate și conservate. Semințele acestor fructe sunt păstrate cu strășnicie. Fructele se vând doar în stare uscată, lipsite de semințe. 

Vasele purificatoare – vase cu puteri miraculoase care au menirea de a desaliniza apa de mare într-o noapte și de a purifica apa indiferent de compoziția sau de vechimea acesteia. 

Ciupercile – lumi ale piticilor și ale dragonilor în care nu poți pătrunde fără voia lor. Primii care au ajuns acolo au fost Goreh și Apadeaer. Fiecare familie are „ciuperca” sa în care se dezvoltă în funcție de evoluția sa spirituală. Ciupercile se moștenesc și sunt dezvoltate, duse „mai departe” de generațiile viitoare. Spațiul este totuși limitat și cei mai evoluați pot lua din spațiul celor mai puțin evoluați. Unii își pot vinde o parte din dreptul lor la acel spațiu. Nu ai voie să vinzi sub limita minimă. Ciupercile sunt apărate de dragonii care veghează toate ciupercile. Fiecare neam primește de la început un dragon care va păzi fii și fiicele neamului respectiv. 

Piramidele nordicilor – construcții de mari dimensiuni realizate din pânza străvezie în care trăiesc nordicii. Au dimensiuni impresionante. Pereții foarte subțiri și transparenți permit luminii naturale să pătrundă în piramidă. Sunt încălzite de energia geotermală. Sunt amplasate în jurul vulcanilor stinși din zona polară nordică 

Vulcanii Adormiți – grup de 4 vulcani adormiți care sunt dispuși în jurul polului nord. În jurl acestor vulcani s-au dezvoltat cele mai mari piramide ale nordicilor. Oferă sursă de energie termică piramidelor 

Viteazul mărilor – corabia legendară a Înțelepților din Arhipelagul Celor Trei Insule. A făcut mai multe călătorii în jurul Islandisiei cu diverși Înțelepți. A fost distrusă de mai multe ori dar a fost mereu construită după planurile inițiale din lemn inteligent. Acest lemn păstrează experiența seminției și o transmite noii ambarcațiuni de fiecare dată. Astfel, Micul Călător, poate naviga singur pe mările planetei și pe Marele Ocean fără probleme, ca un marinar experimentat. Înțelege perfect gândurile înțelepților când vine vorba de navigație.




Viteazul Mărilor

Atelierele nordicilor - locul în care pânza străvezie capătă forma finală după o prelucrare specială, numai de ei știută.

pânza străvezie - un metal ultra transparent, ultra ușor și ultra lucios folosit de nordici pentru construcția Piramidelor. 

trovanții primitori =„casele” celor de pe Centuria se găsesc în trovanți. Acești trovanți cresc în dimensiuni odată cu trecerea timpului. Se pot uni și forma un complex de case 

Piatra Soarelui - piatra prețioasă care protejează Arhipelagul Celor Trei Insule. Are calități speciale: indică zăcămintele de aur, argint, cuarț, nichel din Munții Westfaliei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aventurile Suboceanice: Trezirea Puterilor Ascunse

 Am publicat o nouă povestire fantastică! Poate fi achiziționată de pe Smashwords și  pe Google Play . Scurtă descriere : Într-o lume subac...